Neem nu een abonnement op PC Plus
Neem nu een jaarabonnement op PC Plus voor € 18,- en ontvang daarbij een cadeaubon t.w.v. € 20,- van de webwinkel dress-for-less.nl.Oproep: wat is uw computerhobby?
Bent u een enthousiast fotobewerker, verslaafd aan chatten, of speelt u
het liefst games tegen uw kleinzoon? Heeft u een levendige handel via
eBay opgezet? Onderhoudt u een mooie website of misschien zelfs een
weblog?Wat voor computerhobby u ook heeft,
laat het ons weten! Elke maand komt een lezer van PC Plus aan het woord
over zijn of haar pc-hobby. Als u aan het woord komt in deze rubriek,
ligt het boek E-mail voor senioren van Easy Computing voor u klaar.
Beschrijf kort uw computeractiviteit en stuur dit per e-mail of brief naar PC Plus o.v.v. 'Computerhobby'. E-mail naar
redactie@pcplusmagazine.nl of schrijf naar PC Plus, Postbus 3389, 2001 DJ Haarlem. Vergeet niet uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer te vermelden
| 03-2008 |
![]() Gratis programma Cobian
Wanneer er veel belangrijke documenten, bijzondere foto's en dergelijke op uw computer staan, is het belangrijk om hier regelmatig een back-up van te maken. Zo bent u die bestanden niet kwijt bij een eventuele computercrash. Met behulp van het gratis programma Cobian Backup vergeet u nooit meer een back-up te maken. Uw eigen weerbericht online
Niets zo veranderlijk als het weer. Of dit werkelijk zo is, kunt u zelf meten en door die gegevens online te plaatsen, maakt u een eigen weerbericht. Door alle gegevens van amateur-metereologen te koppelen, ontstaat er een accuraat weeroverzicht. Hoe dit in zijn werk gaat, leest u in dit nummer. Problemen met de ov-kaart
Er is de laatste tijd nogal wat te doen geweest rondom de invoering van de ov-chipkaart. De kaart werd gehackt en de veiligheid van persoonlijke gegevens betwist. PC Plus bekeek de stand van zaken rondom deze kaart die vanaf 2009 door iedereen gebruikt moet gaan worden. Recycling van oude computers
Wanneer u uw oude pc aanbiedt ter recycling, worden vrijwel alle onderdelen van het apparaat hergebruikt, zo blijkt bij een blik achter de schermen bij Sims Recycling Solutions. We laten zien hoe die oude computer wordt ontmanteld, zodat de onderdelen kunnen worden hergebruikt. Er
is mij via de e-mail een factuur als bijlage opgestuurd. Ik krijg deze
factuur niet geopend en de volgende mededeling verschijnt op het
scherm: 'Er is voor deze bewerking geen programma aan het
gegevensbestand gekoppeld. Maak de koppeling via Mapopties van het
Configuratiescherm.' Ik heb in het Configuratiescherm naar de genoemde
Mapopties gezocht, maar ik weet niet wat ik daar moet aanklikken. Ik
gebruik Windows XP. |