Neem nu een abonnement op PC Plus
Neem nu een jaarabonnement op PC Plus voor € 18,- en ontvang daarbij een cadeaubon t.w.v. € 20,- van de webwinkel dress-for-less.nl.Oproep: wat is uw computerhobby?
Bent u een enthousiast fotobewerker, verslaafd aan chatten, of speelt u
het liefst games tegen uw kleinzoon? Heeft u een levendige handel via
eBay opgezet? Onderhoudt u een mooie website of misschien zelfs een
weblog?Wat voor computerhobby u ook heeft,
laat het ons weten! Elke maand komt een lezer van PC Plus aan het woord
over zijn of haar pc-hobby. Als u aan het woord komt in deze rubriek,
ligt het boek E-mail voor senioren van Easy Computing voor u klaar.
Beschrijf kort uw computeractiviteit en stuur dit per e-mail of brief naar PC Plus o.v.v. 'Computerhobby'. E-mail naar
redactie@pcplusmagazine.nl of schrijf naar PC Plus, Postbus 3389, 2001 DJ Haarlem. Vergeet niet uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer te vermelden
| 09-2007 |
Sterren kijken met Google Sky
Waarschijnlijk heeft u al eens bekeken hoe uw huis er van boven uitziet met het bekende Google Earth. Tegenwoordig kunt u ook naar de sterren en het heelal kijken met het nieuwe Google Sky. Anders dan de naam misschien doet vermoeden, kan dat nagenoeg helemaal in het Nederlands. Gecontroleerd computergebruik
Wanneer u maar een account heeft ingesteld op uw computer, maar daar wel met meerdere mensen op werkt, is het lastig om documenten voor uzelf te houden. Toch zal het voorkomen dat u liever niet heeft dat uw huisgenoten en/of medegebruikers bepaalde informatie bekijken. Er zijn verschillende mogelijkheden om die toch voor uzelf te houden. Snelheid, kwaliteit en kwantiteit
Uw digitale foto's kunt u laten afdrukken bij een fotocentrale, maar tegenwoordig doet een fotoprinter qua kwaliteit niet meer onder voor een professioneel afdrukbedrijf. Wij bekeken een drietal fotoprinters van rond de honderd euro en vergeleken de apparaten op verschillende onderdelen. Waar op letten bij aanschaf?
U zult ongetwijfeld afgedrukte foto's in huis hebben hangen, maar u kunt met behulp van een digitaal fotolijstje ook uw digitale foto's in de woonkamer neerzetten. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld regelmatig van foto wisselen of een doorlopende diapresentatie tonen. PC Plus bekeek de mogelijkheden van dergelijke lijstjes. Ik
heb diverse programma's op mijn computer staan, waarvan er bijna
maandelijks wel een update beschikbaar komt. Ik heb niet altijd zin in
deze updates, maar ik kom er niet van af. Iedere keer als ik mijn
computer opstart, krijg ik de vraag of ik deze wil installeren. Als ik
op deze ballon druk, krijg ik een scherm met alles voor het
installeren. Kan ik deze melding in de onderbalk met icoontje 'Er is
een nieuwe update beschikbaar' verwijderen? Of hoe kan ik de plaats
vinden waar deze updatemelding op de schijf staat? Dan kan ik hem
verwijderen. |