Neem nu een abonnement op PC Plus
Neem nu een jaarabonnement op PC Plus voor € 18,- en ontvang daarbij een cadeaubon t.w.v. € 20,- van de webwinkel dress-for-less.nl.Oproep: wat is uw computerhobby?
Bent u een enthousiast fotobewerker, verslaafd aan chatten, of speelt u
het liefst games tegen uw kleinzoon? Heeft u een levendige handel via
eBay opgezet? Onderhoudt u een mooie website of misschien zelfs een
weblog?Wat voor computerhobby u ook heeft,
laat het ons weten! Elke maand komt een lezer van PC Plus aan het woord
over zijn of haar pc-hobby. Als u aan het woord komt in deze rubriek,
ligt het boek E-mail voor senioren van Easy Computing voor u klaar.
Beschrijf kort uw computeractiviteit en stuur dit per e-mail of brief naar PC Plus o.v.v. 'Computerhobby'. E-mail naar
redactie@pcplusmagazine.nl of schrijf naar PC Plus, Postbus 3389, 2001 DJ Haarlem. Vergeet niet uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer te vermelden
| 04-2007 |
Op deze pagina een greep uit de onderwerpen in PC Plus 04-2007.
Welk abonnement is het snelst?
Er is een wildgroei aan breedbandinternet-abonnementen te bespeuren en een keuze maken voor het juiste abonnement is daardoor niet gemakkelijk. PC Plus heeft gekeken naar de snelheid die de diverse abonnementen bieden, zodat u eens na kunt gaan of uw aanbieder op dat vlak doet wat hij belooft. Vind een reis via internet
Voor het boeken van een vakantie kunt u uiteraard naar een reisbureau, maar wanneer u in het bezit van een pc met internetverbinding bent, heeft u eigenlijk een reisbureau aan huis. Het is namelijk net zo makkelijk om de vakantie thuis, vanachter de pc te zoeken en boeken. We laten aan de hand van een voorbeeld zien hoe dat gaat. Handige toevoegingen in de browser
Zoals we eerder in PC Plus schreven, is er een nieuwe versie van de browser Internet Explorer, nummer zeven alweer. Behalve dat de browser zelf nieuw is, kunt u uw internetbladerprogramma nog gebruiksvriendelijker maken door er zogeheten Add-ons, oftewel toevoegingen, in te plaatsen. Wij laten zien hoe u dat doet. Dvd-branders en -schijven getest
Dvd+r, dvd-r, doublelayer, dvd-rw en ga zo maar door. Er is een erg groot aanbod van dvd-schijven in allerlei varianten, maar voor welke moet u nu kiezen? Om u daar antwoord op te geven, testte PC Plus 44 dvd's. Uiteraard is de kwaliteit op zo'n schijf ook afhankelijk van welke brander u gebruikt. Daarom hebben we ook nog eens uitgebreid gekeken naar zes externe dvd-branders. Alles over geluidsbestanden
Muziek afspelen op de pc is tegenwoordig net zo normaal als een cd'tje beluisteren via de stereotoren. Mp3, wav en mwa zijn enkele geluidsbestanden die ieder zo hun eigenschappen hebben. Welke dat zijn, leest u in dit nummer. Overigens leggen we in deze editie ook uit hoe u mp3-bestanden van cd's maakt! Op
mijn computer (van BenQ met Windows XP) probeerde ik de knop Caps Lock
een geluid te laten produceren, wanneer ik deze per ongeluk aanraak. Ik
deed dat via Start > Instellingen > Configuratiescherm >
Toegankelijkheidsopties > tabblad Toetsenbord > Schakeltoetsen
aanvinken en OK. Ik hoor echter geen geluid wanneer ik de toets
aanraak. Weet u wat ik vergeet of fout doe? |